opis programu - logir - DEMO

Idź do spisu treści

Menu główne:

opis programu

Obrazki logiczne

start programu

W lewym górnym rogu programu widać licznik diagramów gdzie należy wybrać dowolny numer zagadki, którą chcemy rozwiązywać. Po kliknieciu ikony obok licznika obrazek zostanie wczytany. Pojawią się cyfry u góry i z lewej strony diagramu. Cyfry te podpowiadają nam ile pól należy zaznaczyć w danym wierszu lub kolumnie.

rozwiązywanie obrazka

  Zagadkę roziązujemy za pomocą pól diagramu (szare kwadraciki) klikając na nich prawym lub lewym "uchem" myszki. Można klikać tylko standardowym lewym klawiszem, po naciśnięciu którego kolory kwadracika zmieniają się kolejno na czarny, biały i znów szary. Kliknięcie prawym klawiszem myszki oznaczy pole jako białe. Można również przytrzymując wciśnięty klawisz Shift przesuwać kursor myszy po całych liniach pól. Wówczas zostaną one oznaczone kolorem białym, zaś przy wcisniętym klawiszu Ctrl - kolorem czarnym, a Alt - ponownie szary. Teraz można już skupić się na cyfrach podpowiedzi i oznaczać odpowiednio pola.



 Wraz z zaczernianiem pól u góry pojawia się mini podgląd obrazka. Widać tam wszystkie pola które oznaczymy jako czarne. W tym miejscu, w dowolnym momencie, zostanie wyświetlony podgląd całego rozwiązywanego obrazka po wybraniu ikony żarówki na pasku menu. Na pasku menu widać jeszcze kilka innych ikon


Pierwsza z nich [ikona misia] wyświetli okienko informacyjne o programie i licencji na użytkowanie programu. Druga ikona pozwala przełączyć się pomiędzy bazami danych diagramów. Główna baza danych zawiera obrazki umieszcane przeze mnie, natomiast druga baza danych zawiera obrazki dodawane przez użytkownika (czyli przez Ciebie). To jest właśnie główna zaleta programu, że możesz w nim zapisywać dowolne obrazki logiczne jakie tylko znajdziesz gdzieś w sieci lub w internecie.

Ikona czerwonej pinezki pozwala zapamiętać numer obrazka wyświetlany w liczniku, natomiast kliknięcie ikony niebieskiej pinezki zapamiętuje cały układ diagramu jaki aktualnie rozwiązujesz. W dowolnym momencie lub po zamknięciu programu i powróceniu do niego w późniejszym czasie, możesz przywrócić cały zapisany układ diagramu klikając na ikonę zielonego puzzle. Zapamiętanie numeru obrazka spowoduje to, że przy ponownym uruchomieniu programu licznik obrazków będzie wskazywał właśnie tę liczbę (nie trzeba będzie kolejny raz jej szukać na liczniku).

Ikona żarówki pozwala przełączać się pomiędzy podglądem aktualnego rozwiązania lub widokiem całego rozwiązywanego obrazka. Jest jeszcze tajemnicza ikona łapki misia, która nie zawsze jest widoczna. W diagramach przy trudniejszych obrazkach programuje system podpowiedzi ułatwiający ich rozwiązywanie. Jeżeli przy danym obrazku jest dodana podpowiedź, wówczas zobaczysz obok żarówki - ślad misia :-)
Podążanie za śladem (jego kliknięcie) spowoduje wyświetlenie w diagramie kilku pól czarnych lub białych wskazujących prawidłową drogę rozwiązywania.


Kolejna ikona - gwiazdka - pozwala oznaczyć wszystkie pola podpowiedzi za jednym kliknięciem. Pola te można oznaczać pojedyńczo klikając na daną liczbę. Ułatwia to podgląd już odgadniętych pól diagramu, aczkolowiek używanie tego nie jest obowiązkowe.



Ostatnia ikona - kratka - umożliwia wyczyszczenie całego diagramu i powrót do rozwiązywania obrazka od początku. Poprawne rozwiązanie obrazka można sprawdzić poprzez ikonę Jeżeli w rozwiązaniu są błędy, zostaną one oznaczone na diagramie.

Czy zauważyłeś, że niektóre liczby w diagramie są podświetlone kolorem żółtym? Są to liczby dwucyfrowe, od 10 do 30. Niestety chcąc rozmieścić w programie więcej pól obrazka musiałem ograniczyć pola wyświetlające liczby i te większe już się nie mieściły. Dlatego zostały one oznaczone kolorem a ich wartość jest wyświetlana w tak zwanym tooltipie (baloniku) po najechaniu myszką na liczbę.



Nieco później opiszę dodawanie i sposób edycji nowych obrazków do programu...

 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego